Οι ακόλουθες προτάσεις συγκεντρώθηκαν με τη βοήθεια της Ομάδας Εργασίας για τη συμμετοχή των μαθητών στο eTwinning των Εθνικών Υπηρεσιών Στήριξης.
Πριν το έργο
- Περιγράψτε τα βασικά στοιχεία ενός eTwinning έργου, παρουσιάζοντας ένα παράδειγμα.
- Εξηγήστε τη γενική ιδέα του έργου και ρωτήστε αν έχουν κάποιες ιδέες, που θα επιθυμούσαν να προσθέσουν ή να αναπτύξουν περαιτέρω.
- Εξηγήστε ότι όλοι οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτικοί και μαθητές) θα αναλάβουν να παίξουν ένα ρόλο.
- Συμφωνήστε με τους μαθητές για μία σειρά ενδιαφερόντων θεμάτων, που θα συζητήσετε και θα αναπτύξετε καθόλη τη διάρκεια του έργου.
- Προσπαθήστε να ταιριάξετε τα ενδιαφέροντα των μαθητών (εργαλεία, γλώσσες, μαθήματα, κ.λπ) στο πρόγραμμα του έργου.
Προγραμματισμός του έργου
- Αναμίξτε τους μαθητές στον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων με τους συνεργάτες.
- Ρωτήστε τους μαθητές για τις γνώσεις τους, σχετικά με άλλες χώρες και για αυτά που θα επιθυμούσαν να μάθουν.
- Ζητήστε τους να σκεφθούν πώς θα παρουσιάσουν το σχολείο τους, την περιοχή και τη χώρα τους και ζητήστε τους να ερευνήσουν και να προετοιμαστούν.
- Διαδώστε το έργο στο σχολείο σας, μέσω του πίνακα ανακοινώσεων, την ιστοσελίδα του σχολείου κ.λπ., έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν γι αυτό.
- Συζητήστε για τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια του έργου. Ανακαλύψτε με ποια εργαλεία είναι εξοικειωμένοι και συμφωνήστε σε ένα κοινό σύνολο εργαλείων.
- Παρουσιάστε το TwinSpace και τα εργαλεία του - ειδικότερα τη Γωνιά των Μαθητών.
- Εξασκηθείτε στη γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί στο έργο για να αναπτύξετε αυτοπεποίθηση.
- Ενημερώστε τους γονείς για το έργο και σκεφθείτε με ποιον τρόπο θα τους αναμίξετε.
- Προγραμματίστε και δημιουργήστε το χρονοδιάγραμμα του έργου στην Αίθουσα Εκπαιδευτικών του TwinSpace.
- Δημιουργήστε έναν online χώρο (π.χ. blog ή φόρουμ) ή μιλήστε στην τάξη για να δείτε ποιες είναι οι προσδοκίες των μαθητών για το έργο.
- Αναμίξτε και άλλους συναδέλφους για τη διάδοση και την ανάπτυξη του έργου.
Κατά τη διάρκεια του έργου
- Δημιουργήστε μία Γωνιά των Μαθητών στην τάξη ή σε έναν άλλο χώρο του σχολείου, ως έναν χώρο αφιερωμένο στις εκθέσεις σχετικά με το έργο. Προβάλλετε εικόνες, χρώματα, σλόγκαν, κ.λπ.
- Αναμίξτε μαθητές των σχολείων συνεργατών, ανά ζευγάρια ή σε μικτές ομάδες, για να διασφαλίσετε ότι ο κάθε μαθητής έχει τουλάχιστον έναν συνεργάτη.
- Ζητήστε από τους μαθητές να συναντηθούν, χρησιμοποιώντας ένα chat ή μία βίντεο-διάσκεψη, φωτογραφίες ή να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες διάσημων ανθρώπων (ηθοποιών, αθλητών, κ.λπ) με τους οποίους ταυτίζονται.
- Καλέστε τους μαθητές να γίνουν οι "διευθυντές" της Γωνιάς των Μαθητών του TwinSpace τους.
- Ζητήστε από τους μαθητές να αναλάβουν και να εκτελέσουν αποστολές, όπως να ανεβάσουν αρχεία στο TwinSpace, να βιντεοσκοπήσουν, να σαρώσουν κείμενα, να τραβήξουν φωτογραφίες, κ.λπ.
- Ανταλλάξτε μηνύματα μέσω του TwinSpace. Προσπαθήστε να απαντήσετε σε όλα τα μηνύματα σε μία λογική χρονική περίοδο.
- Επιτρέψτε στους μαθητές να προτείνουν θέματα για συζήτηση καθόλη τη διάρκεια του έργου.
- Ενθαρρύνετέ τους να σχολιάσουν τις ανακοινώσεις των συνεργατών τους (π.χ. blogs και φόρουμ) στον ελεύθερο χρόνο τους.
- Δημιουργήστε ένα κοινό ημερολόγιο εκδηλώσεων, στο οποίο θα αναφέρονται οι μαθητές (π.χ., εθνικές γιορτές, αθλητικές εκδηλώσεις, κ.λπ.)
- Προτείνετε διάφορες δραστηριότητες, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των μαθητών, ώστε να ενθαρρύνετε μία σταθερή δέσμευση στο έργο.
- Αναμίξτε τους γονείς δίνοντάς τους πρόσβαση στο TwinSpace (ως επισκέπτες), έτσι ώστε να μπορούν να δουν και να συνεισφέρουν στην εργασία των παιδιών τους.
- Αναμίξτε όλους τους μαθητές, άσχετα με το επίπεδο στη της διδακτέας ύλης, στις δραστηριότητες. Προσαρμοστείτε στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, αν είναι απαραίτητο.
- Ενσωματώστε το έργο στη διδακτέα ύλη, διεξάγοντάς το κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών, έτσι ώστε η συνεισφορά των μαθητών να γίνεται με φυσικό τρόπο (και να μην το αντιληφθούν ως επιπλέον εργασία).
- Προσδιορίστε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους που θα αφιερώνετε στο έργο (TwinSpace, εργαλεία, οπτικοποίηση, κ.λπ) στη σχολική εβδομάδα.
- Προσδιορίστε κριτήρια αξιολόγησης, που θα πρέπει να εκπληρώσουν οι μαθητές σε ένα μελλοντικό στάδιο.
- Δώστε έμφαση στην επικοινωνία μεταξύ μαθητών, αντί να εστιάζετε στη γραμματική.
- Προσπαθήστε να δημοσιεύσετε και να διαδώσετε το υλικό και τα αποτελέσματα του έργου, στη μέση της διεξαγωγής του.
- Μοιραστείτε καινοτόμο υλικό με τους συνεργάτες, έτσι ώστε να μπορούν να το χρησιμοποιούν στην τάξη τους, για παράδειγμα, προσπαθήστε να απομακρυνθείτε από την προσέγγιση μόνο του βιβλίου.
Μετά το έργο
- Συζητήστε τις θετικές και αρνητικές πτυχές του έργου με τους μαθητές σας. Συζητήστε τις αρχικές προσδοκίες και το πώς εξελίχθηκαν.
- Συμπεριλάβετε συνεισφορές από τις αξιολογήσεις των μαθητών.
- Αναμίξτε τους μαθητές στη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου, σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και πέρα από αυτή.
- Επωφεληθείτε στο έπακρο από κάποιες δραστηριότητες του έργου, ώστε να διεξάγετε περαιτέρω δραστηριότητες με τους μαθητές.
- Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή των μαθητών σε μαθήματα κατάρτισης, σεμινάρια, κ.λπ., κατά τη διάρκεια των οποίων θα εξηγήσουν την εμπειρία τους.
- Υποβάλετε αίτηση για μία Ετικέτα Ποιότητας του έργου και, αν την αποκτήσετε, γιορτάστε το με τους μαθητές σας.
- Βεβαιωθείτε ότι η επικοινωνία μεταξύ μαθητών και συνεργατών παραμένει ευχάριστη για αυτούς. Χρησιμοποιήστε μακροπρόθεσμες δραστηριότητες/ιδέες (π.χ. γενέθλια, αθλητικές εκδηλώσεις στην Ευρώπη, αποστολή βίντεο και φωτογραφιών).
- Ενθαρρύνετε τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν και να διαδώσουν τα αποτελέσματα του έργου.
- Διοργανώστε μία "ανοικτή ημέρα" με τους γονείς των μαθητών και ζητήστε από τους μαθητές να παρουσιάσουν το έργο.
- Αξιολογήστε τη συμβολή του έργου στη μαθησιακή εμπειρία των μαθητών και συλλογιστείτε πώς θα βελτιώσετε στο μέλλον αυτή την εμπειρία.