Εργαλειοθήκη Προσβασιμότητας

11ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» 

Ειδικές θεματικές ενότητες συνεδρίου:

  1. Τα συνεργατικά έργα eTwinning ως μέσο πρόληψης και αντιμετώπισης του ενδοσχολικού εκφοβισμού και πλαίσιο διάδοσης αξιών συμπερίληψης, ανεκτικότητας, ειρήνης και ισότητας στην Εκπαίδευση.
  2. Σχολική ρομποτική και eTwinning: Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής του ΥΠΑΙΘΑ σε καινοτόμα συνεργατικά έργα.

Δικτυακός τόπος: https://www.etwinning.gr/conf2025. Θεσσαλονίκη, 21, 22, 23 Νοεμβρίου 2025  

υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. (Αριθ. Πρωτ. 117327/ΓΔ4)

Υβριδικό Συνέδριο: Το συνέδριο θα υλοποιηθεί δια ζώσης στη Θεσσαλονίκη (ο χώρος θα ανακοινωθεί σύντομα) ενώ παράλληλα θα μεταδίδεται και διαδικτυακά.

Εγγραφές: https://www.etwinning.gr/conf2025register 

1. Σκοπός του Συνεδρίου

Σκοπός του είναι ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων είτε σε ευρωπαϊκό, διεθνές ή εθνικό επίπεδο, καθώς και τις σύγχρονες πρακτικές για την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων έτσι όπως διαμορφώνονται στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα και υπό το πρίσμα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ και ιδιαίτερα του eTwinning. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση ανάδειξης θεμάτων συνεργατικής μεθοδολογίας, με την αξιοποίηση καλών και καινοτόμων πρακτικών, παράλληλα με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, για την υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων μεταξύ σχολείων σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

Το 11ο Συνέδριο απευθύνεται, δίχως να περιορίζεται σε:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Επιμορφωτές/τριες ΤΠΕ
  • Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής.
  • Μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Η/Υ & Πληροφορικής

Συγκεκριμένα, το Συνέδριο απευθύνεται στους/στις Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους/στις Επιμορφωτές/τριες των ΤΠΕ, καθώς και στους/στις Σχολικούς Συμβούλους και στα στελέχη εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των παλιννοστούντων, τα διαπολιτισμικά, τα μουσικά, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.

Το συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, αναζητώντας τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της μεθοδολογίας, της καινοτομίας, της αποτελεσματικότητας, της δημιουργικότητας έτσι ώστε να αξιοποιηθεί παραγωγικά για λογαριασμό των μαθητών η παιδαγωγική χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών, η χρήση του διαδικτύου στη διδακτική πράξη, οι υπηρεσίες του διαδικτύου, προωθώντας ταυτόχρονα τη σχολική συνεργασία σε ευρωπαϊκό, διεθνές και εθνικό επίπεδο.

2. Θεματολογία του Συνεδρίου

Ειδικές θεματικές ενότητες συνεδρίου:

  1. Τα συνεργατικά έργα eTwinning ως μέσο πρόληψης και αντιμετώπισης του ενδοσχολικού εκφοβισμού και πλαίσιο διάδοσης αξιών συμπερίληψης, ανεκτικότητας, ειρήνης και ισότητας στην Εκπαίδευση.
  2. Σχολική ρομποτική και eTwinning: Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής του ΥΠΑΙΘΑ σε καινοτόμες εκπαιδευτικές συνεργατικές δράσεις.

Γενική Θεματολογία

  • Παρουσίαση δράσεων eTwinning
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων συνεργατικών προγραμμάτων με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς σε σχολικά εργαστήρια ή και στην τάξη.
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων και την υλοποίηση έργων eTwinning, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω συνεργατικών προγραμμάτων σε Διεθνές ή Εθνικό επίπεδο.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και αξιοποίησή τους στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Υπηρεσίες υποστήριξης σχολείων και εκπαιδευτικών. Υποστήριξη παιδαγωγικού έργου μέσω υλοποίησης συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση – τηλεκπαίδευση μέσω εργαλείων και εφαρμογών που χρησιμοποιούνται σε συνεργασίες σχολείων.
  • Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μέσω εθνικών ή διεθνών συνεργασιών σχολείων.
  • Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Εργαλείων που χρησιμοποιούνται στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων.
  • Θέματα Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ όπως αναδεικνύονται από τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Δράσεις.
  • Ανάδειξη των σύγχρονων εργαλείων υποδομών στις ΤΠΕ (διαδραστικά εργαλεία, Εκπαιδευτική Ρομποτική, STEM, χρήση κινητών συσκευών, Διαδραστικοί πίνακες) στην υλοποίηση συνεργατικών προγραμμάτων
  • Παρουσίαση δράσεων Erasmus+, ασφάλειας στο Διαδίκτυο κ.ά.
  • Χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και στην εξ αποστάσεως επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
  • Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου.
  • Κοινότητες Μάθησης, Κοινότητες Πρακτικής. Εθνικές και Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές κοινότητες μέσω LMS.
  • Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων συνεργατικών προγραμμάτων με τη χρήση των ΤΠΕ που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων
  • Ανάπτυξη και παιδαγωγική αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ
  • Παιδαγωγική αξιοποίηση διαδραστικών πινάκων
  • Παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικής ρομποτικής
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία
  • Η χρήση των ΤΠΕ και αυτοματισμών για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Αξιοποίηση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας
  • Μάθηση με κινητές συσκευές (Mobile learning) 
  • Θέματα Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις ΤΠΕ όπως αναδεικνύονται από τις Ευρωπαϊκές Εκπαιδευτικές Δράσεις 
  • Εκπαιδευτική χρήση του Διαδικτύου
  • Διαδίκτυο και συνεργατική μάθηση. Συνεργασία σχολείων, μαθητών για την εκπόνηση εργασιών με τη χρήση του Διαδικτύου 
  • Αξιοποίηση των υπηρεσίων Κοινωνικής Δικτύωσης 
  • Κοινότητες Μάθησης, Κοινότητες Πρακτικής. Εθνικές και Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές κοινότητες μέσω LMS
  • Παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην διδασκαλία και την υλοποίηση έργων eTwinning 

3. Διοργάνωση:

  • Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης eTwinning
  • Υ.ΠAI.Θ.Α.
  • ITYE "Διόφαντος"  
  • Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε 
  • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

  4. Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίου

  • Παρασκευάς Μιχάλης, Παν/μιο Πελοποννήσου και ITYE "Διόφαντος", EΟY eTwinning, Πρόεδρος
  • Φαχαντίδης Νικόλαος, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Αντιπρόεδρος
  • Τζιμόπουλος Νίκος, EΟY eTwinning, Μέλος
  • Καπράλου Χρύσα, ITYE "Διόφαντος", ΕΟΥ eTwinning, Μέλος
  • Λεύκος Ιωάννης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μέλος 
  • Νεοφώτιστος Βασίλης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μέλος  

5. Τεχνική Επιτροπή Συνεδρίου

  • Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος,ITYE "Διόφαντος", ΕΟΥ eTwinning
  • Ιωσηφίδου Μαρία, EΟY eTwinning
  • Αυγέρης Γιώργος, EΟY eTwinning
  • Μπούσιου Θεόδωρος, EΟY eTwinning
  • Προβελέγγιος Πέτρος, EΟY eTwinning
  • Δασκαλάκης Αντώνης, EΟY eTwinning
  • Καταρτζής Γιάννης, EΟY eTwinning
  • Κυριακίδου Κατερίνα, EΟY eTwinning
  • Ηλιάδης Κωστής, EΟY eTwinning

6. Επιστημονική Επιτροπή Συνεδρίου

Η επιστημονική επιτροπή θα ανακοινωθεί στο site του συνεδρίου.

Σημαντικές Ημερομηνίες

2 Σεπτεμβρίου 2025

1η ανακοίνωση διοργάνωσης Συνεδρίου

12 Οκτωβρίου 2025

Υποβολή εισηγήσεων για όλες τις κατηγορίες εργασιών (σύμφωνα με το πρότυπο)

26 Οκτωβρίου 2025

Ενημέρωση αποδοχής

03 Νοεμβρίου 2025

Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου

21-22-23 Νοεμβρίου 2025

Διεξαγωγή Συνεδρίου

07 Δεκεμβρίου 2025

Υποβολή τελικών κειμένων για τα πρακτικά

7. Πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων/ εργασιών

Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί όσους/ες ενδιαφέρονται να υποβάλουν εισηγήσεις σχετικές με τη θεματολογία του Συνεδρίου. Μπορούν να παρουσιαστούν εισηγήσεις από απόσταση.

Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν εργασίες-εισηγήσεις τριών κατηγοριών. Το πλήρες κείμενο της εισήγησης δε θα πρέπει να ξεπερνά το μέγιστο αριθμό σελίδων που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία εισήγησης, δηλαδή:

  • Πλήρεις Εισηγήσεις: 6-10 σελίδες.
  • Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): 3-4 σελίδες.
  • Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): 3-4 σελίδες.

Πλήρεις Εισηγήσεις: Αφορούν σε ολοκληρωμένες ερευνητικές εργασίες, μελέτες, διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης των ΤΠΕ, υλοποίηση project eTwinning. Το κείμενο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 10 σελίδες.

Συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας (Panels): Με τις συνεδρίες Στρογγυλής Τράπεζας παρέχεται η δυνατότητα να παρουσιαστούν εργασίες και να γίνουν ανοιχτές συζητήσεις γύρω από ένα ειδικό θέμα (πχ εκπαιδευτικές κοινότητες) . Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε συνεδρίας θα είναι 90 λεπτά. Κάθε στρογγυλή τράπεζα θα πρέπει να περιλαμβάνει το πολύ 4-5 εισηγήσεις. Το σχετικό κείμενο για κάθε παρουσίαση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες.

Εργαστηριακές παρουσιάσεις (tutorials & workshops): Παρουσίαση, διδασκαλία ή επιμόρφωση σε διδακτικές προσεγγίσεις και περιβάλλοντα διδασκαλίας, σε εφαρμογές για εκπαιδευτική χρήση που αφορά στη θεματολογία του συνεδρίου. Η προβλεπόμενη μέγιστη διάρκεια κάθε εργαστηριακής παρουσίασης είναι 1-2 ώρες. Το κείμενο δε θα πρέπει να υπερβαίνει τις 4 σελίδες. Οι εκπαιδευτές θα πρέπει να συνυποβάλουν τα φύλλα εργασίας ή/και τα φύλλα οδηγιών που θα χρησιμοποιήσουν.

Τις εισηγήσεις, μαζί με τα συνοδευτικά δελτία, τις στέλνουμε συνημμένα αρχεία στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

8. Σημαντικές παρατηρήσεις

  • Οι συγγραφείς καλούνται να τηρήσουν με ακρίβεια το υπόδειγμα μορφοποίησης εργασιών του Συνεδρίου. Όλες οι περιλήψεις πρώτα και μετά το συνέδριο οι εργασίες θα υποβληθούν σε διαδικασία ανώνυμης κρίσης (peer reviewing). Προκειμένου να γίνει δεκτή μια εργασία για παρουσίαση στο Συνέδριο θα πρέπει να έχει θετική αξιολόγηση από 2 τουλάχιστον μέλη της επιτροπής κριτών. Στην περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ των δύο κριτών η εργασία προωθείται σε τρίτο κριτή. Η συμμόρφωση προς τις οδηγίες συγγραφής των κειμένων (μορφοποίηση σύμφωνα με το υπόδειγμα) αποτελεί απαραίτητο παράγοντα για την αποδοχή των εργασιών. Τα σχόλια των κριτών θα κοινοποιηθούν ανώνυμα στους συγγραφείς. Η κρίση μπορεί να οδηγήσει: α) στην αποδοχή της εισήγησης, β) στη μη αποδοχή της εισήγησης και γ) στην αποδοχή της εισήγησης με την προϋπόθεση να γίνουν οι προτεινόμενες διορθώσεις. Η υλοποίηση αυτών των διορθώσεων είναι υποχρεωτική για την αποδοχή της τελικής (camera ready) έκδοσης της εισήγησης.
  • Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας περιλαμβάνουν το πλήρες κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη, τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κ.λπ.
  • Κάθε σύνεδρος μπορεί να είναι συγγραφέας σε τρεις το πολύ εργασίες.

9. Τρόπος υλοποίησης του συνεδρίου

Το συνέδριο θα υλοποιηθεί δια ζώσης, αλλά και και εξ αποστάσεως με διαδικτυακή μετάδοση (live streaming).

Επικοινωνία:   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.