Εργαλειοθήκη Προσβασιμότητας
Δείτε το Δελτίο Τύπου εδώ
Α. Δράση Διαδικτυακών Μαθημάτων
«Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, των κινητών συσκευών (tablets και κινητών τηλεφώνων), 3D εκτυπωτών, τεχνητής νοημοσύνης και διαδραστικών πινάκων για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και η ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων»
Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τους φορείς:
στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners, ανακοινώνουν ότι θα υλοποιήσουν, κατά το σχολικό έτος 2025-2026 τα παρακάτω διαδικτυακά μαθήματα (online lessons):
1 |
Παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνητής Νοημοσύνης στα etwinning έργα και στην διδασκαλία μαθημάτων |
2 |
Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης ΙΙ (Πιλοτικό) |
3 |
ΙΙ. Χρήση, επεξεργασία και δημιουργία πολυμεσικού περιεχομένου |
4 |
Ι. Ηλεκτρονική μάθηση, διαδραστικά μαθήματα και εκπαιδευτικά αντικείμενα |
5 |
Αξιοποίηση διαδραστικών συστημάτων στη διδασκαλία |
6 |
ΙΙΙ. Δημιουργία ιστοτόπων, εργαλεία οργάνωσης και συνεργασίας |
7 |
V. Ασφάλεια στο διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο |
8 |
IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων |
9 |
Κινητές συσκευές 2 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Αξιοποίηση στην διδασκαλία μαθημάτων |
10 |
Κινητές συσκευές 1 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Βασική χρήση |
11 |
Προγραμματισμός Scratch και εκπαιδευτική ρομποτική |
12 |
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο νηπιαγωγείο - Beebot |
13 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το νέο σετ ρομποτικής S2 - Κιτ ρομποτικής που στάλθηκε από το Υπουργείο για το Γυμνάσιο |
14 |
StoR23+: Από την Περιπέτεια στην Πράξη – Storytelling και Εκπαιδευτική Ρομποτική με τα ρομποτάκια του υπουργείου R2 και R3 - Κιτ ρομποτικής που στάλθηκαν από το Υπουργείο για το Δημοτικό (Πιλοτικό) |
15 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το νέο σετ ρομποτικής S1 - Κιτ ρομποτικής που στάλθηκε από το Υπουργείο για το Δημοτικό |
16 |
Arduino Basic: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino |
17 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το Micro:bit |
18 |
Arduino Intermediate + Ρομποτ R4 Υπουργείου: Εμβάθυνση στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino |
Οργάνωση
Τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν ως αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, των κινητών συσκευών (tablets και κινητών τηλεφώνων), 3D εκτυπωτών, τεχνητής νοημοσύνης και διαδραστικών πινάκων για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία των μαθημάτων. Τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που παρουσιάζονται στα σεμινάρια είναι είτε ελεύθερο λογισμικό είτε διατίθενται δωρεάν.
Κάθε εκπαιδευτικός κύκλος θα έχει διάρκεια περίπου 200 ωρών. Τα διαδικτυακά σεμινάρια θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο 2025 και θα διαρκέσουν μέχρι και τον Ιούνιο του 2026. Στα παραπάνω σεμινάρια έχουμε ήδη 26.046 εγγραφές, από εκπαιδευτικούς eTwinners και θα λειτουργήσουν περισσότερες από 1.000 συνολικά ηλεκτρονικές τάξεις με τους αντίστοιχους επιμορφωτές/συντονιστές και 1.760 αιτήσεις για επιμορφωτές.
Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης Moodle, ενώ υπάρχει υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της Κοινότητας της Πρακτικής των εκπαιδευτικών του eTwinning, που έχει δημιουργηθεί με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, μηνύματα μέσω του Moodle, email και τηλεδιάσκεψη.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετέχουν εθελοντικά και τα σεμινάρια είναι δωρεάν για τους επιμορφούμενους.
Η κεντρική ομάδα υποστήριξης του σεμιναρίου συγγράφει, αναρτά, διορθώνει και επικαιροποιεί το υλικό και αναλαμβάνει την τεχνική υποστήριξη της δράσης (server, παλτφόρμες). Επίσης δημιούργησε και συντονίζει τις ηλεκτρονικές τάξεις και επιλύει προβλήματα των επιμορφούμενων. Η ομάδα συντονιστών συντονίζει τους επιμορφωτές και παράλληλα, η ομάδα επιμορφωτών - βαθμολογητών, θα αποτελείται από 1.000 εκπαιδευτικούς, που εμψυχώνει τους επιμορφούμενους και βαθμολογεί τις δραστηριότητες.
Κάθε εβδομάδα θα «ανεβαίνει» το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνται από τους συμμετέχοντες η υποβολή δραστηριοτήτων σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των διαδικτυακών μαθημάτων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Ως εκπαιδευτές συμμετέχουν οι παλαιότεροι εκπαιδευόμενοι.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε διαδικτυακού μαθήματος, η οποία συνίσταται στην επιτυχή υποβολή του 70% των εργασιών, κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να «κατεβάσει» τη βεβαίωση παρακολούθησής του από την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό υλικό παραμένει μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους εκπαιδευόμενους.
Εγγραφές σχολικού έτους 2025 - 2026
Στα σεμινάρια έχουμε τις παρακάτω εγγραφές για την σχολική χρονιά 2025- 2026:
Διαδικτυακό μάθημα / Σχολικό έτος |
2025-2026 |
Παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνητής Νοημοσύνης στα etwinning έργα και στην διδασκαλία μαθημάτων |
5754 |
Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης ΙΙ (Πιλοτικό) |
4886 |
ΙΙ. Χρήση, επεξεργασία και δημιουργία πολυμεσικού περιεχομένου |
2398 |
Ι. Ηλεκτρονική μάθηση, διαδραστικά μαθήματα και εκπαιδευτικά αντικείμενα |
2277 |
Αξιοποίηση διαδραστικών συστημάτων στη διδασκαλία |
2217 |
ΙΙΙ. Δημιουργία ιστοτόπων, εργαλεία οργάνωσης και συνεργασίας |
1661 |
V. Ασφάλεια στο διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο |
899 |
IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων |
731 |
Κινητές συσκευές 2 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Αξιοποίηση στην διδασκαλία μαθημάτων |
706 |
Κινητές συσκευές 1 (Tablets και κινητά τηλέφωνα) - Βασική χρήση |
691 |
Προγραμματισμός Scratch και εκπαιδευτική ρομποτική |
683 |
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο νηπιαγωγείο - Beebot |
625 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το νέο σετ ρομποτικής S2 - Κιτ ρομποτικής που στάλθηκε από το Υπουργείο για το Γυμνάσιο |
528 |
StoR23+: Από την Περιπέτεια στην Πράξη – Storytelling και Εκπαιδευτική Ρομποτική με τα ρομποτάκια του υπουργείου R2 και R3 - Κιτ ρομποτικής που στάλθηκαν από το Υπουργείο για το Δημοτικό (Πιλοτικό) |
460 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το νέο σετ ρομποτικής S1 - Κιτ ρομποτικής που στάλθηκε από το Υπουργείο για το Δημοτικό |
460 |
Arduino Basic: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino |
437 |
Εκπαιδευτική ρομποτική με το Micro:bit |
380 |
Arduino Intermediate + Ρομποτ R4 Υπουργείου: Εμβάθυνση στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino |
253 |
ΣΥΝΟΛΟ 17/08/2025 |
26046 |
Συνολικά η εξέλιξη των εγγραφών τα τελευταία 4 χρόνια
Σχολικό έτος |
2021-2022 |
2022-2023 |
2023-2024 |
2024-2025 |
ΣΥΝΟΛΟ |
13.529 |
16.557 |
19.740 |
22.714 |
Επίσης έχουν κάνει αίτηση για επιμορφωτές 1.760 εκπαιδευτικοί.
Τα σεμινάρια παρακολουθούν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και από όλες σχεδόν τις χώρες που υπάρχουν Έλληνες εκπαιδευτικοί όπως Γερμανία, Βέλγιο, Αλβανία κλπ.
Στο σχολικό έτος 2025-26 θα προσφερθούν (πιλοτικά), όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, και τρία νέα μαθήματα που αφορούν:
Δύο από τα παραπάνω μαθήματα θα προσφερθούν στην αγγλική γλώσσα για τα Ευρωπαϊκά σχολεία (Βρυξέλλες), μετά από αίτημά τους, προκειμένου να τα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες της Ε.Ε. Επίσης θα προσφερθούν και στις χώρες: Τυνησία, Λίβανος, Ιορδανία, Γεωργία και Αρμενία, που ο ελληνικός Ε.Ο.Υ. eTwinning υποστηρίζει.
Τα διαδικτυακά μαθήματα πραγματοποιούνται αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιούνται τα παρακάτω εργαλεία:
Τεχνική υποστήριξη
Για την υποστήριξη όλων των σεμιναρίων χρησιμοποιούνται οι υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με virtual servers για την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle. Η εγκατάσταση, συντήρηση και λειτουργία όλων των servers υποστηρίζεται και από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Ποσοστό επιτυχόντων στη σχολική χρονιά 2024 - 2025
Συνολικά το ποσοστό επιτυχούς παρακολούθησης των μαθημάτων την προηγούμενη σχολική χρονιά, ήταν πολύ μεγάλο, και ήταν από 65% έως 84%.
Δηλαδή το ποσοστό διαρροής είναι πάρα πολύ μικρό για εξ αποστάσεως προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που υλοποιούνται εθελοντικά. Από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν παρακολούθησαν τα σεμινάρια η πλειοψηφία δεν τα ξεκίνησε καθόλου.
Αξιολόγηση σεμιναρίων
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς όλοι οι εμπλεκόμενοι στα σεμινάρια eTwinning, συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο SelfieForTeachers. Το ερωτηματολόγιο αυτό είναι το επίσημο ερωτηματολόγιο της Ευρωπαικής Ένωσης και το οποίο αν το συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί καταγράφει το επίπεδό τους, όσον αφορά τις ψηφιακές τους ικανότητες. Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν περίπου 6.000 εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί, αφού παρακολούθησαν τα σεμινάρια του eTwinning, στο τέλος συμπλήρωσαν το ίδιο ερωτηματολόγιο, με σκοπό να καταγραφεί τυχόν βελτίωσή τους, όσον αφορά την βελτίωση των ψηφιακών ικανοτήτων τους. Τα αποτελέσματα των απαντήσεων ήταν ότι οι επιμορφούμενοι βελτίωσαν το επίπεδο των ψηφιακών τους ικανοτήτων κατά 16%, μέσα σε μια σχολική χρονιά, παρακολουθώντας τα σεμινάρια του eTwinning. Για την δράση αυτή διαβάστε το αντίστοιχο δελτίο τύπου του eTwinning.
Επίσης στο τέλος των σεμιναρίων οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των σεμιναρίων. Η τελική αξιολόγηση έγινε με ένα μεγάλο ερωτηματολόγιο όπου οι επιμορφούμενοι αξιολόγησαν την πλατφόρμα, το υλικό, τους επιμορφωτές, τα σεμινάρια, αν αξιοποιήθηκαν στην διδασκαλία, την επικοινωνία και πολλά άλλα. Παράλληλα οι επιμορφούμενοι αξιολογούσαν στο τέλος κάθε εβδομάδας το υλικό. Στις αξιολογήσεις αυτές με 10θμια κλίμακα η συντριπτική πλειοψηφία των εβδομάδων αξιολογήθηκαν από 8,5 έως 9,7.
Β. Δράση STEM/eTwinning
Η κοινότητα σχολείων που έχουν λάβει εξοπλισμό STEM από το eTwinning έχει φτάσει στα 900 σχολεία και μέσα στο 2025 θα αυξηθεί στα 1.000 σχολεία. Το eTwinning έχει δημιουργήσει την πιο καλά οργανωμένη Κοινότητα εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν τις STEM τεχνολογίες ενταγμένες σε εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η δράση προσφέρει εξοπλισμό ρομποτικής και υπηρεσίες επιμόρφωσης, παιδαγωγικής & τεχνικής υποστήριξης, με σκοπό τη δημιουργία έργων eTwinning βασισμένων σε STEM. Τα αποτελέσματα των έργων αυτών λαμβάνουν προβολή & αναγνώριση στην Κοινότητα και τυγχάνουν εθνικών και διεθνών διακρίσεων.
Ο εξοπλισμός που προσφέρεται είναι προσαρμοσμένος στη βαθμίδα εκπαίδευσης. Η επιλογή των σχολείων γίνεται με κριτήρια eTwinning, δηλ. σχολεία εκπαιδευτικών που βραβεύτηκαν σε εθνικό ή ευρωπαϊκό διαγωνισμό eTwinning ή πληρούν κριτήρια ενεργούς συμμετοχής στο eTwinning. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών γίνεται μέσω των «Ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων eTwinning και MOOCs» (βλ. ενότητα 1).
Τον Οκτώβριο 2025 θα σταλούν στα σχολεία δωρεάν από το eTwinning 3d εκτυπωτές και τα υλικά για την κατασκευή του robot FOSSBOT. Τα σχολεία έχουν επιλργεί με eTwinning κριτήρια.
Ως αποτέλεσμα της δράσης εκδόθηκαν εκπαιδευτικοί οδηγοί[1] με σχέδια μαθημάτων επιμορφούμενων, όπως το
«Εκπαιδευτική ρομποτική στο νηπιαγωγείο με το Beebot», Π.Φώτη, Ν.Τζιμόπουλος, Θ.Μπράτιτσης, ISBN: 978-618-85916-4-6, Οκτώβριος 2023.
Επίσης, Έλληνες εκπαιδευτικοί βραβεύονται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο[2] για έργα STEM εκπαίδευσης που υλοποίησαν και συμμετέχουν σε διεθνείς εκδηλώσεις eTwinning[3] με θεματολογία την STEM εκπαίδευση.
Τα αποτελέσματα της δράσης STEM προβάλλονται συστηματικά στους ετήσιους Εθνικούς Διαγωνισμούς eTwinning[4], οι οποίοι επιβραβεύουν τα σχολεία με 3D εκτυπωτές και tablets και διαχέονται στην Κοινότητα μέσω των Εθνικών Συνεδρίων eTwinning[5].
Τέλος, άρθρα εκπαιδευτικών για την STEM εκπαίδευση έχουν δημοσιευθεί στο ηλεκτρονικά περιοδικά «eTwinning WELCOME»[6] και «Μάθηση με τεχνολογίες»[7].
Περισσότερα: https://etwinning.gr/news/stem
Ο Υπεύθυνος των σεμιναρίων eTwinning
Νίκος Τζιμόπουλος
ntzimop@sch.gr
[1] https://www.etwinning.gr/etwinning/publications/1318-beebot
[2] http://www.etwinning.gr/awards/eawards/1114-etwinning-2022-4-6-8-etwprizes22
[3] https://etwinning.gr/professionaldevelopment/pdw και https://etwinning.gr/professionaldevelopment/cs
[4] https://www.etwinning.gr/2016-02-29-10-54-36/nawards
[5] https://etwinning.gr/professionaldevelopment/conferences
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.