Γιατί να ενταχθεί ένα πανεπιστημιακό τμήμα στη δράση ITE eTwinning;
Η δράση Initial Teacher Education (ITE) eTwinning:
- Συνδυάζεται άριστα με την πρακτική άσκηση των φοιτητών/τριων και με την εκπόνηση διπλωματικών εργασιών προπτυχιακών & μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών. Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες μπορούν να επιλέγουν το eTwinning ως θέμα σε διδακτορικές διατριβές, γεγονός που έχει ήδη συμβεί σε ορισμένα Πανεπιστήμια.
- Προσδίδει προστιθέμενη αξία στο Πρόγραμμα Σπουδών, εφόσον συμπεριληφθεί σε αυτό, και στη διαδικασία πιστοποίησης των τμημάτων που διενεργείται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.
- Προσφέρει αναγνώριση και αναγνωρισιμότητα στα πανεπιστημιακά τμήματα μέσω θεσμοθετημένων διακρίσεων, όπως η εθνική ετικέτα ποιότητας και τα ειδικής κατηγορίας βραβεία eTwinning ΙΤΕ που απονέμονται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω αντίστοιχων διαγωνισμών.
- Διασυνδέει πανεπιστημιακά τμήματα από 44 χώρες από την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία μέσα από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα για τη Σχολική Εκπαίδευση (ESEP), τις Ομάδες eTwinning για διδάσκοντες/ουσες και φοιτητές/τριες και το ετήσιο ευρωπαϊκό συνέδριο για την Αρχική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών (συνέδριο ITE eTwinning 2023).
- Προσφέρει τη δυνατότητα συμμετοχής του πανεπιστημιακού τμήματος σε δράσεις STEM. Για παράδειγμα, τα πανεπιστημιακά τμήματα στη χώρα μας που συμμετέχουν στη δράση STEM 5.0 κατά τα έτη 2024-2025, θα εξοπλιστούν με κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Αποτελεί τον προθάλαμο για τη συμμετοχή στο δίκτυο της δράσης Jean Monnet για τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε προγράμματα επιχορήγησης μέσω της δράσης αυτής.
Ενδεικτικά οφέλη της δράσης ITE eTwinning
(με βάση τα δεδομένα της έκθεσης παρακολούθησης του 2023)
Για τα πανεπιστημιακά τμήματα
Η ευρωπαϊκή δράση eTwinning :
- Έχει σημαντικό αντίκτυπο στη διεθνοποίηση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και στις διακρατικές τους συνεργασίες, όπως αποδεικνύεται από τον αυξημένο αριθμό προορισμών Erasmus+ με βάση τις eTwinning συνεργασίες και τις αιτήσεις για έργα Erasmus+.
- Συμβάλλει στο άνοιγμα των Πανεπιστημίων προς τα σχολεία και φέρνει τα σχολεία πιο κοντά στις πανεπιστημιακές σχολές, μέσω της ενσωμάτωσης του eTwinning στην πρακτική άσκηση των φοιτητών/τριών στους χώρους των σχολείων.
- Βοηθάει στη δημιουργία μιας ξεχωριστής ταυτότητας για τα πανεπιστημιακά τμήματα μέσα από την αναγνώριση στο πλαίσιο του eTwinning και το ευρωπαϊκό βραβείο για την Αρχική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, το οποίο θα μπορούσε να αποδειχθεί επωφελές μακροπρόθεσμα.
- Ενθαρρύνει τις διεθνείς ανταλλαγές και την πολυπολιτισμική μάθηση δίνοντας τη δυνατότητα στους φοιτητές/τριες να αισθάνονται ως διεθνείς και Ευρωπαίοι εκπαιδευτικοί και να εφαρμόζουν νέες εκπαιδευτικές πρακτικές και εργαλεία.
Για τους/τις φοιτητές/τριες
Στους/στις φοιτητές/τριες των πανεπιστημιακών τμημάτων παιδαγωγικής κατεύθυνσης, το eTwinning:
- Παρέχει μια εναλλακτική, ελκυστική και διαδραστική μαθησιακή εμπειρία, καθώς μπορούν να συνεργάζονται με άλλους/ες φοιτητές/τριες για να δημιουργήσουν απτά αποτελέσματα, να συζητήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις για παιδαγωγικές προσεγγίσεις και μαθησιακούς πόρους.
- Διευκολύνει τη συνεργασία με έμπειρους/ες εκπαιδευτικούς και πρεσβευτές της δράσης eTwinning, συμβάλλοντας στην επαγγελματική τους ανάπτυξη.
- Αναπτύσει τις παιδαγωγικές τους ικανότητες, κυρίως στη διαθεματική διδασκαλία και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων.
- Προσφέρει την ευκαιρία να εξασκηθούν στη διδασκαλία κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης και να συνεργαστούν με άτομα από διαφορετικές χώρες, επιτρέποντάς τους να μάθουν μέσα από πραγματικές συνθήκες άσκησης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού.
Για τους/τις διδάσκοντες/ουσες
- Διευκολύνει τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και συνεργασία μεταξύ των διδασκόντων/ουσών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εφαρμόζουν νέες ιδέες και εργαλεία.
- Τους επιτρέπει να εργάζονται σε πολυεθνικές ομάδες, να επικοινωνούν με Ευρωπαίους ομότιμους και να χρησιμοποιούν τα Αγγλικά ή οποιαδήποτε άλλη ξένη γλώσσα ως γλώσσα συνεργασίας.
- Προσφέρει ξεχωριστά πλεονεκτήματα, σε σύγκριση με άλλες δραστηριότητες Erasmus+, όπως για παράδειγμα τη συμμετοχή μεγαλύτερου αριθμού ατόμων σε διακρατικές δραστηριότητες καθώς αυτές πραγματοποιούνται διαδικτυακά.
- Συμβάλλει στην εμπέδωση στην πράξη των θεωρητικών εννοιών που διδάσκονται οι φοιτητές/τριες.
- Προσφέρει έναν καινοτόμο τρόπο διδασκαλίας στα Πανεπιστήμια για τους/τις διδάσκοντες/ουσες που θα ήθελαν να ανανεώσουν τις διδακτικές πρακτικές τους.