Zωγραφίζοντας για τη φτώχεια
Βαθμίδα
Νηπιαγωγείο-Δημοτικό (ανάλογα με την ηλικία των παιδιών προσαρμόζουμε τη δραστηριότητα).
Στόχοι
Οι μαθητές:
- Κατανοούν μέσα από τη συζήτηση και τον καταιγισμό ιδεών πόσο σημαντικό είναι το σπιτικό για τον άνθρωπο και πόσο δύσκολο είναι να είσαι φτωχός.
- Αναπτύσσουν κριτική σκέψη απέναντι στη φτώχεια και δημιουργούν απλές ζωγραφιές/συνθήματα και κολάζ σχετικά με την καταπολέμησή της.
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται
- flickr (www.flickr.com) ή twinspace
- Wordle (http://www.wordle.net/)
- Photoscape (http://www.photoscape.org)
- Issuu (http://issuu.com/)
Η δραστηριότητα
Ξεκινάμε τη δραστηριότητα γράφοντας στον πίνακα τη λέξη «σπίτι» και
ζητάμε από τους μαθητές να εκφράσουν τις λέξεις/ιδέες/συναισθήματα που
συνδέονται με αυτό (πιθανές απαντήσεις μπορεί να είναι: κτίριο, ασφάλεια,
ζεστασιά, ηρεμία, ξεκούραση, οικογένεια, κτλ.). Κατόπιν χωρίζουμε τους
μαθητές σε μικρές ομάδες και τους ζητάμε να καταγράψουν τις
δραστηριότητες που κάνουν οι άνθρωποι στο σπίτι (πιθανές απαντήσεις
μπορεί να είναι: κοιμούνται, παίζουν, τρώνε, βλέπουν τηλεόραση, κάνουν
μπάνιο, κτλ.). Παροτρύνουμε τους μαθητές να ζωγραφίσουν μια
οικογενειακή στιγμή. Τέλος, ψηφιοποιούμε και ανεβάζουμε τις ζωγραφιές
στο flickr ή στο twinspace. |
Γράφουμε τη λέξη «φτώχεια» στον πίνακα. Ζητάμε τους μαθητές μας να σκεφτούν για το πώς θα ήταν η ζωή τους αν δεν είχαν σπίτι και ήταν αναγκασμένοι να ζουν σε άσυλο για άστεγους (π.χ. πως θα ήταν η ζωή τους αν ήταν αναγκασμένοι να πλένουν τα δόντια τους, να τρώνε, να κάνουν μπάνιο, να ντύνονται κτλ. μπροστά σε ξένους ανθρώπους; πως θα ήταν να κοιμούνται στο αυτοκίνητο των γονιών τους; Πως θα ήταν να διαβάζουν και να προσέχουν ταυτόχρονα τα μικρότερα αδέρφια τους; Πως θα ένοιωθαν αν έπρεπε να ετοιμαστούν για το σχολείο κάτω από αυτές τις συνθήκες;). Πιθανόν να χρειαστεί να τους δείξουμε κάποιες φωτογραφίες (επισυνάπτονται στην επόμενη σελίδα μερικές ενδεικτικές) για να διευκολύνουμε τη συζήτηση. Παροτρύνουμε τους μαθητές να εκφράσουν λέξεις/ιδέες/συναισθήματα που συνδέουν με τη φτώχεια και να ζωγραφίσουν ένα σύνθημα/εικόνα ενάντια στη φτώχεια. Σχηματίζουμε ένα σύννεφο λέξεων με το wordle με βάση τα συνθήματα που κατασκεύασαν οι μαθητές και το ανεβάζουμε στο flickr ή στο twinspace. Επίσης, ψηφιοποιούμε και ανεβάζουμε τις ζωγραφιές/συνθήματα.
Δείχνουμε στους μαθητές τις ζωγραφιές των μαθητών από το συνεργαζόμενο σχολείο. Επισημαίνουμε στους μαθητές μας ότι το πρόβλημα της φτώχειας είναι «κοινό» σε όλες τις χώρες και τους τονίζουμε ότι είναι απαραίτητο να δραστηριοποιηθούμε όλοι για την καταπολέμησή της. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να διαλέξουν ποιες ζωγραφιές τους αρέσουν περισσότερο (δικές τους και του συνεργαζόμενου σχολείου), ενώ με τη βοήθεια του photoscape κάνουμε διάφορα κολάζ με τις ζωγραφιές αυτές και τις δημοσιεύουμε στο flickr ή μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιοδικό με τη βοήθεια του issuu.