Avαλύστε τις ανθρώπινες ανάγκες
Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο (ανάλογα με τη βαθμίδα προσαρμόζουμε τη δραστηριότητα).
Στόχοι
Οι μαθητές:- Συζητούν τι χρειάζεται ένας άνθρωπος προκειμένου να ζήσει και τι προκειμένου να ζήσει με αξιοπρέπεια, ενώ αναλύουν τις ανθρώπινες ανάγκες σύμφωνα με την πυραμίδα του Maslow.
- Αποτιμούν την επίδραση που έχει η έλλειψη κάποιων από αυτές τις ανάγκες.
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται
- Twinspace ή Google docs (http://docs.google.com) ή Wikispaces (http://www.wikispaces.com/)
Η δραστηριότητα
Χωρίζουμε τους μαθητές σε δύο ομάδες και αναθέτουμε στην πρώτη ομάδα να κάνει μια λίστα με τις ανάγκες τους απαντώντας στην ερώτηση: «Τι χρειάζεσαι για να ζήσεις;», ενώ στη δεύτερη για την ερώτηση: «Τι χρειάζεσαι για να είσαι ευτυχισμένος;». Αφού συμπληρωθούν οι δύο λίστες, εξηγούμε στους μαθητές την πυραμίδα του Maslow και ζητάμε από κάθε ομάδα να ταξινομήσει τις ανάγκες τους (προσοχή: κάποιες ανάγκες μπορεί να μην είναι σημαντικές για κάποιους άλλους, ειδικότερα όσο ανεβαίνουμε στα υψηλότερα διαζώματα της πυραμίδας). Ζητάμε από τους μαθητές να σχηματίσουν ερωτήσεις σύμφωνα με τη λίστα που συγκέντρωσαν (π.χ. «πόσο απαραίτητη είναι η ύπαρξη θέρμανσης στο σπίτι σου;», «πόσο σημαντικό για σένα είναι να έχεις χρήματα για να πας στον κινηματογράφο;») και να τις απευθύνουν στο συνεργατικό περιβάλλον που χρησιμοποιούμε (π.χ. στο Twinspace) στους μαθητές από το συνεργαζόμενο σχολείο. Αντίστοιχα, οι ίδιοι προσπαθούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις των μαθητών του συνεργαζόμενου σχολείου, προσπαθώντας παράλληλα να αποτιμήσουν ποια θα ήταν η επίδραση στην καθημερινή ζωή τους αν δεν μπορούσαν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. |