Mια μέρα από τη ζωή...

Βαθμίδα
Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο (ανάλογα με την ηλικία των παιδιών προσαρμόζουμε τη δραστηριότητα).

Στόχοι
Οι μαθητές:

  • Αντιλαμβάνονται μέσα από τα παραδείγματα τη διαφορά της καθημερινότητας που βιώνουν τα φτωχά παιδιά σε σχέση με τα περισσότερο εύπορα, ενώ αναπτύσσουν κριτική σκέψη σχετικά με το πόσο έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση ή και σε άλλους κοινωνικούς πόρους.
  • Αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο.
  • Δημιουργούν posters που προβάλλουν την καθημερινότητα των φτωχών παιδιών/οικογενειών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Εργαλεία που χρησιμοποιούνται


Η δραστηριότητα

schedule Μοιράζουμε στους μαθητές τα δύο φύλλα εργασίας (επισυνάπτονται στην επόμενη σελίδα) και ενημερώνουμε τους μαθητές ότι σήμερα θα βάλουν τον εαυτό τους στη θέση κάποιου άλλου. Διαβάζουμε τις δύο ιστορίες στην τάξη και παρακινούμε τα παιδιά να σκεφτούν πως θα ένοιωθαν αν ήταν στη θέση του «Γιώργου» ή της «Μαρίας». Τους ρωτάμε πόσες φορές τρώνε κάτι κατά τη διάρκεια της ημέρας, πόσες φορές μιλάνε με τους φίλους τους ή πόσες φορές παίζουν έξω. Πιθανόν κάποιοι μαθητές να εργάζονται οπότε προσεγγίζουμε με προσοχή και ευαισθησία το θέμα. Χωρίζουμε τους μαθητές σε μικρές ομάδες και ζητάμε είτε να ζωγραφίσουν διάφορες σκηνές από τη ζωή του Γιώργου και της Μαρίας είτε να αναζητήσουν φωτογραφίες στο διαδίκτυο που να ταιριάζουν στις δραστηριότητες της καθημερινότητάς του Γιώργου και της Μαρίας. Πιθανόν να χρειαστεί να επεξεργαστούμε λίγο τις φωτογραφίες με το photoscape πριν τις χρησιμοποιήσουμε και φυσικά θα χρειαστεί να ψηφιοποιήσουμε τις ζωγραφιές. Κατόπιν, ζητάμε από κάθε ομάδα να ανεβάσει τις φωτογραφίες στο glogster και να δημιουργήσει ένα poster με την καθημερινή ζωή του Γιώργου ή της Μαρίας. Παρουσιάζουμε στην τάξη τα poster που έφτιαξαν οι μαθητές του συνεργαζόμενου σχολείου και παροτρύνουμε τους μαθητές να τα σχολιάσουν και να τα συγκρίνουν με τα δικά τους.

Ζητάμε από τους μαθητές να αναζητήσουν μια αντίστοιχη ιστορία ενός φτωχού παιδιού ή οικογένειας στο διαδίκτυο (π.χ. http://www.jrf.org.uk/) ή να γράψουν μια δική τους ιστορία από την προσωπική τους εμπειρία χωρίς όμως να αναφέρουν πραγματικά ονόματα. Τις ιστορίες αυτές τις αποστέλλουμε στο συνεργαζόμενο σχολείο και αντίστοιχα λαμβάνουμε τις δικές τους. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται με τη δημιουργία poster ή μπορούμε να πειραματιστούμε με το voicethread ή το zooburst.