Toίχος σκέψεων για τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό
Βαθμίδα
Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο (ανάλογα με την ηλικία των παιδιών προσαρμόζουμε τη δραστηριότητα).
Στόχοι
Οι μαθητές:
- Ορίζουν τη σημαίνει φτώχεια ή/και κοινωνικός αποκλεισμός για τους ίδιους.
- Δίνουν παραδείγματα φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού ενώ βρίσκουν τρόπους με τους οποίους μπορεί να μειωθεί το πρόβλημα στον τόπο τους.
- Συγκρίνουν και κρίνουν τις απόψεις των συμμαθητών τους.
- Κατασκευάζουν ένα τοίχο/πόστερ με σκέψεις και φωτογραφίες για το θέμα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
Εργαλεία που χρησιμοποιούνται
- wallwisher (www.wallwisher.com)
- glogster (http://www.glogster.com)
Η δραστηριότητα
|
Η δραστηριότητα ξεκινά με συζήτηση γύρω από τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζονται σταδιακά φωτογραφίες και αν υπάρχει δυνατότητα και σχετικά βίντεο. Γράφουμε τις παρακάτω ερωτήσεις στον πίνακα (οι ερωτήσεις είναι ενδεικτικές και μπορούν να προστεθούν ή να αφαιρεθούν ερωτήσεις ανάλογα με τη βαθμίδα και το εκάστοτε περιβάλλον):
Χωρίζουμε τους μαθητές σε μικρές ομάδες και ζητάμε από κάθε ομάδα να γράψει τις απόψεις της σύντομα (το πολύ 3-4 προτάσεις) για ένα από τα παραπάνω ερωτήματα. Στο τέλος αναρτούμε στο wallwisher τις σκέψεις της κάθε ομάδας. |