Τα Εργαστήρια (workshops) του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν μόνο δια ζώσης.
Συμπληρώστε τη φόρμα https://courses.etwinning.gr/survey/index.php/466122?lang=el για να δηλώσετε συμμετοχή στα workshops του συνεδρίου.
Η φόρμα θα είναι διαθέσιμη προς συμπλήρωση μέχρι την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024 στις 22:00.
Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων σε κάθε workshop είναι 30 άτομα. Σε περίπτωση που καλυφθούν οι θέσεις ανά workshop, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Ο κάθε συμμετέχων μπορεί να δηλώσει έως 3 workshop αρκεί να μη συμπίπτουν χρονικά.
Οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν φορητό η κινητή συσκευή μαζί τους.
Εργαστήριο 1ο, Αίθουσα 043 - Ισόγειο (Δια ζώσης) |
|
09:00 – 10:00 |
Κουγιουρούκη Αγγελική, Μπεκίρη Ουρανία, Σχεδιάζοντας ένα ποιοτικό eTwinning έργο με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Αντικείμενο του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι ο σχεδιασμός ενός eTwinning έργου σύμφωνα με τα κριτήρια ποιότητας που έχουν σχεδιαστεί από την Κεντρική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning. Στην πρόταση περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση καλών πρακτικών για επιτυχημένα eTwinning έργα που πληρούν τις προϋποθέσεις των 5 κριτηρίων, καθώς και η άσκηση στη χρήση των εργαλείων του Twinspace ώστε να γίνουν οι εκπαιδευτικοί ικανοί να χρησιμοποιούν πολύπλευρα τις δυνατότητες που τους δίνονται από το eTwinning κατά τη διάρκεια υλοποίησης ενός συνεργατικού έργου. |
10:00 – 11:00 |
Λιάπη Αγγελική και Μαρία Τσαπάρα, «eTwinning & ESEP: Εξερευνώντας τις Δυνατότητες για Δικτύωση και Συνεργασία στην Εκπαίδευση» ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Σκοπός αυτού του εργαστηρίου είναι να δώσει τη δυνατότητα τους/τις εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν τις δυνατότητες των πλατφορμών eTwinning και European School Education Platform (ESEP). Οι συμμετέχοντες/ουσες θα εξοικειωθούν με τη διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού και πρόσβασης σε σεμινάρια επαγγελματικής ανάπτυξης. Παράλληλα θα γνωρίσουν τα εργαλεία δικτύωσης και τις ευκαιρίες εύρεσης συνεργατών για eTwinning έργα. Το εργαστήριο επικεντρώνεται στην πρακτική προσέγγιση, βοηθώντας τους εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν αυτές τις πλατφόρμες για να ενισχύσουν τη διδασκαλία τους, να δημιουργήσουν εκπαιδευτικές συνεργασίες, με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών τους πρακτικών μέσω έργων eTwinning. |
11:00 – 13:00 |
Ιωσηφίδου Μαρία, Αξιοποίηση του Micro:bit στην υλοποίηση έργων eTwinning ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Γνωριμία με τη ρομποτική πλακέτα microbit. Αισθητήρες και ενεργοποιητές χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία συνεργατικών έργων με αναφορά στη ρομποτική (STEAM). Υγρασία εδάφους, περιβάλλον φως, μαγνητικό πεδίο δίνουν την αφορμή για μετρήσεις και αποφάσεις. |
13:00 – 15:00 |
Γεωργιάδου Μαρία, «Συμβούλιο Τάξης»: Μια τεχνική της Παιδαγωγικής Φρενέ ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Στο εργαστήριο θα γίνει βιωματική εφαρμογή του συμβουλίου τάξης, έτσι όπως θα γινόταν μέσα στην τάξη με τους μαθητές. Θα δοθούν ρόλοι στους συμμετέχοντες,οι οποίοι θα είναι καθισμένοι σε κυκλική διάταξη και θα συζητηθεί ένα θέμα της επιλογής μας, ακολουθώντας το τελετουργικό του συμβουλίου τάξης. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. |
15:00 – 16:00 |
Μανέτα Γεωργία, Γάλλου Ζωή, Λιαροπούλου Νίκη, Αξιοποιώντας πλατφόρμες Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση: Magic School, Curipod, Invideo.ai ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Στο εργαστήριο αυτό θα παρουσιαστούν 3 πλατφόρμες Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εισαγωγή στις πλατφόρμες και στις δυνατότητες που αυτές παρέχουν στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές (τόσο μέσα στην τάξη όσο και στη δημιουργία και υλοποίηση projects). Παράλληλα θα δοθεί και η δυνατότητα πρακτικής εξάσκησης σε αυτές.
|
16:00 – 17:00 |
Μανέτα Γεωργία, Γάλλου Ζωή, Λιαροπούλου Νίκη, “Γλυκά” εργαλειάκια για eTwinning projectάκια ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Κατά τη διάρκεια αυτού του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν και θα πειραματιστούν με κάποια εργαλεία (συνεργατικά και μη) προκειμένου να βοηθηθούν στην τάξη αλλά και στα eTwinning έργα στα οποία συμμετέχουν. Θα παρουσιαστούν: Markify app, Digipad, Wooclap, Chalkie, Padlet AI, Leonardo AI και Pika |
17:00 – 18:00 |
Μυλωνά Ασπασία, Ανθή Σούκου, Natural is good, chemical is bad?: Ενίσχυση κριτικής σκέψης μέσω ανάλυσης πληροφοριών και STEM πειραμάτων ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το εργαστήριο θα περιλαμβάνει ανταλλαγή επιτυχημένων πρακτικών, όπως εφαρμόστηκαν στο βραβευμένο eTwinning έργο "Natural is good, chemical is bad?", με έμφαση στην ανάλυση ψευδών ειδήσεων, ισχυρισμών και συνηθισμένων παρανοήσεων που αφορούν τη Χημεία. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να εμπνευστούν από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν, οι οποίες ενίσχυσαν την κατανόηση και την κριτική σκέψη των μαθητών, βοηθώντας τους να ανατρέψουν την εσφαλμένη άποψη ότι τα «φυσικά» συστατικά είναι πάντα ασφαλή και τα «συνθετικά» επιβλαβή. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει μια πιο τεκμηριωμένη κατανόηση σχετικά με τα πρόσθετα τροφίμων. |
Εργαστήριο 2ο, «Αίθουσα Ιωάννης Δ. Παντής» (3077) - 3ος Όροφος (Δια ζώσης) |
|
09:00 – 10:00 |
Ξιξή Χρυσούλα, Βλαχοδημητροπούλου Αργυρώ, Μηχανική Μάθηση και Micro:bit ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνεται σε ένα ευρύ φάσμα της καθημερινής μας ζωής, κάθε μέλος της κοινωνίας θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να αποκτήσει παιδεία τεχνητής νοημοσύνης. Θεωρούμε απαραίτητη την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες τεχνητής νοημοσύνης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επιπλέον, για να προωθήσουμε την ισότητα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, θα πρέπει οι εκπαιδευτικές εφαρμογές που σχεδιάζονται να μπορούν να υλοποιηθούν σε σχολεία με περιορισμένους πόρους. Η διδακτική μας παρέμβαση αξιοποιεί μια δωρεάν και ανοιχτού κώδικα πλατφόρμα μηχανικής μάθησης η οποία συνδέεται με ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού που βασίζεται σε μπλοκ και χρησιμοποιεί ένα μιικροελεγκτή ειδικά σχεδιασμένο για εκπαιδευτική ρομποτική. Τέτοια εργαλεία δημιουργίας μοντέλων είναι φιλικά για αρχάριους και εισαγάγει τις νέες γενιές στη μηχανική μάθηση μέσω πρακτικών δραστηριοτήτων με έναν εύχρηστο και παιχνιδιάρικο τρόπο. Η εκπαιδευτική μας πρόταση εφαρμόστηκε σε μαθητές της Α γυμνάσιου και στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Ελπίζουμε ότι αυτή η εργασία θα εμπνεύσει τους δημιουργούς ψηφιακού περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης ώστε να αναπτύξουν εφαρμογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. |
10:00 – 11:00 |
Καψογεώργη Μαρία, Μανάφη Ιωάννα, Παπαναστασίου Αναστασία, Mizou: Δημιουργία εξατομικευμένου chatbot για μαθητές ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το εργαστήριο αυτό αφορά το διαδικτυακό εργαλείο Mizou με το οποίο ένας εκπαιδευτικός μπορεί να δημιουργήσει εξατομικευμένα chatbots τεχνητής νοημοσύνης για τους μαθητές του προσαρμόζοντας διδακτικά υλικά και ορίζοντας παραμέτρους ασφαλείας, ώστε να είναι κατάλληλα για αλληλεπίδραση με παιδιά. Πρόκειται για ένα εργαλείο χρήσιμο κατά την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο σχολείο, αφού συνδυάζει την εξατομικευμένη προσαρμογή της διδακτικής συνθήκης με την ασφάλεια στη χρήση και το ευχάριστο περιβάλλον για παιδιά.
|
11:00 – 12:00 |
Κίτσου Ιωάννα, Ηλεκτρονικά Λεξικά και Σώματα Κειμένων – διδασκαλία για τις τάξεις Ε και Στ ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το ηλεκτρονικό λεξικό Κοινής Νεοελληνικής Τριανταφυλλίδη της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα, το Χρηστικό Λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών στη διαδικτυακή του μορφή, καθώς και τα σώματα κειμένων της Πύλης και ο ΕΘΕΓ – ΕΘΕΚ του Ινστιτούτου Επεξεργασίας Λόγου μπορούν να αποτελέσουν ένα ανοιχτό γλωσσοδιδακτικό περιβάλλον πειραματισμού και δοκιμών που αναδεικνύει σημαντικά ζητήματα για τη νέα ελληνική και τη διδασκαλία της. Θα παρουσιαστούν μερικές από τις απλές και τις σύνθετες δυνατότητες αναζήτησης στα περιβάλλοντα αυτά με τις οποίες μπορούμε οι εκπαιδευτικοί των τριών τελευταίων, κυρίως, τάξεων του δημοτικού, να οργανώσουμε διδακτικά σενάρια για το μάθημα της Γλώσσας και να προσεγγίσουμε, μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες και παιχνίδια, ζητήματα γλωσσικού δανεισμού, μορφολογίας και ετυμολογίας της νέας ελληνικής. Τα σώματα κειμένων που θα παρουσιαστούν είναι αυθεντικά κείμενα γραπτής επικοινωνίας και κατατάσσονται σε κειμενικά είδη και κειμενικούς τύπους ακολουθώντας τις νεότερες επιστημονικές γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις. |
12:00 – 13:00 |
Σοφία Λυκοδήμου, Καινοτόμες πρακτικές στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών με την αξιοποίηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Στον τομέα της διδασκαλίας και εκμάθησης ξένων γλωσσών, τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης προσφέρουν ένα πλήθος νέων δυνατοτήτων, από την εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη μάθηση μέχρι τη δημιουργία διαδραστικού περιεχομένου, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών και ενισχύοντας τη διάδραση και την εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Στόχος του εργαστηρίου είναι να παρουσιαστούν στους εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών, μέσω καινοτόμων εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, τρόποι βελτίωσης της διδακτικής τους πρακτικής, καθιστώντας την εκμάθηση των ξένων γλωσσών από τους μαθητές τους πιο αποτελεσματική. Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με εργαλεία δημιουργίας σχεδίων μαθήματος, εικόνων, βίντεο, παρουσιάσεων, μετατροπής κειμένου σε ομιλία, καθώς και με εργαλεία για την παραγωγή και κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου. Παράλληλα, θα συζητηθούν τα οφέλη και οι προοπτικές που προκύπτουν από την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.
|
13:00 – 14:00 |
Mατθαιάκη Αντωνία, Μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο μάθημα των λατινικών Γ’ τάξης μέσω Νearpod. Ολοκλήρωση-εμπέδωση σύμφωνα με Π.Σ. στη συνέχεια της διδασκαλίας στη Β’ λυκείου. ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, έχουν ως στόχο να καταστήσουν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και διαδραστική τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, κυρίως με την ενσωμάτωση των ΤΠΕ. Η παρούσα εισήγηση ασχολείται με την ένταξη των ΤΠΕ και πιο συγκεκριμένα της εκπαιδευτικής εφαρμογής Nearpod, τη χρήση της ομαδο-συνεργατικής μεθόδου, τη μάθηση μέσω διερευνητικών διαδικασιών και την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών στο μάθημα των Λατινικών. Το προτεινόμενο εκπαιδευτικό σενάριο αναφέρεται στην ολοκλήρωση της διδασκαλίας της μετατροπής της Ενεργητικής σε Παθητική Σύνταξη. Ειδικότερα, για την υλοποίηση του σεναρίου αξιοποιούνται ως τεχνικές: η εμπλουτισμένη αφήγηση, η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία,τεχνική ερώτησης- απάντησης και η συζήτηση. Έτσι, μια νεκρή γλώσσα αποβαίνει ελκυστική και προσοδοφόρα για τους μαθητές, ενώ συνάμα ενισχύεται η αυτενέργεια των μαθητών. |
14:00 – 15:00 |
Σαμουτιάν Μαργαρίτα, Κουτσούρη Μαγδαληνή, Εξερευνώντας τα Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στα eTwinning Έργα για την Πρωτοβάθμια ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και έχει σαν σκοπό την παρουσίαση και ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στην σχολική καθημερινότητα, ενισχύοντας τη συνεργατική μάθηση, τη δημιουργικότητα και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Μέσα από πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα, θα εξερευνηθούν τρόποι με τους οποίους η ΑΙ μπορεί να αναβαθμίσει τη διδασκαλία και να διευκολύνει την υλοποίηση καινοτόμων έργων eTwinning. Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί πώς τα εργαλεία AI μπορούν να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική εμπειρία σε ένα συναρπαστικό και διαδραστικό εργαστήριο! |
15:00 – 16:00 |
Χαρδαλούπα Ιωάννα, Χρήση “Talking Heads” (εφαρμογές ΤΝ) και template (πρότυπο) τύπου Instagram & Tiktok στη διδασκαλία μαθημάτων και προγραμμάτων ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το workshop εστιάζει στην αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν εφαρμογές δημιουργίας "Talking Heads" (ομιλούντων κεφαλών), οι οποίες επιτρέπουν τη δημιουργία ρεαλιστικών βίντεο με συνθετικούς χαρακτήρες που μπορούν να παρουσιάσουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο με διαδραστικό και ελκυστικό τρόπο (πρακτικά παραδείγματα και επιδείξεις από πλατφόρμες όπως D-ID, HeyGen και Fliki.ai). Παράλληλα, θα αναλυθεί η χρήση προτύπων (templates) που βασίζονται στη μορφή και δομή δημοφιλών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το TikTok, προσφέροντας στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να προτείνουν να δημιουργήσουν οι μαθητές τους εκπαιδευτικό υλικό σε μορφές που τους είναι οικείες και ελκυστικές, ενισχύοντας έτσι την εμπλοκή και το ενδιαφέρον τους για τη μαθησιακή διαδικασία. |
16.00-17.30 |
Τσιαστούδης Δημήτριος, Αξιοποίηση του 3d εκτυπωτή σε Twinning project ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Ο σκοπός αυτού του Εργαστηρίου είναι να εισάγει τους επιμορφούμενους στην τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση με σκοπό την ενσωμάτωση της μεθοδολογίας σε δραστηριότητες STEM στα πλαίσια συνεργατικών δράσεων etwinning. Διαδραματίζεται σε τρεις άξονες. Εισαγωγή στην Τρισδιάστατη σχεδίαση - Αρχές μηχανικού σχεδιασμού, 30’ Η δράση απευθύνεται σε όλες τις ειδικότητες και βαθμίδες των συμμετεχόντων, δεν απαιτούνται γνώσεις τρισδιάστατης σχεδίασης ή εκτύπωσης, ενώ απλές γνώσεις των ΤΠΕ είναι αρκετές για την ολοκλήρωση του. Notes: Δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις σχεδιασμού, ούτε ιδιαίτερες γνώσεις σχεδιαστικών προγραμμάτων ενώ αφορά όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών θα είναι χρήσιμη όμως η προσκόμιση laptop ώστε να είναι ενεργή η συμμετοχή σας. |
17.30 - 18.30 |
Καψογεώργη Μαρία, Μανάφη Ιωάννα, Παπαναστασίου Αναστασία, «Piktochart AI: Γεννήτρια σχεδίασης μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης» ΠΕΡΙΛΗΨΗ: Το εργαστήριο αυτό αφορά τη διαδικτυακή εφαρμογή Pictochart AI, μια γεννήτρια σχεδίασης που υποστηρίζεται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, με την οποία εκπαιδευτικός και μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν ποιοτικά γραφικά μέσω σύντομης προτροπής, εκτενούς επικολλημένου κειμένου ή αναρτημένου εγγράφου. Πρόκειται για ένα εργαλείο χρήσιμο στον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αφού προσφέρει δυνατότητες όπως η οπτικοποίηση δεδομένων και η μετατροπή ιδεών σε ελκυστικά γραφικά προσφέροντας ευκολία στη χρήση χωρίς απαίτηση εξειδικευμένων γνώσεων.
|
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.