O όρος  “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά. Σε όλη την Ευρώπη οι χώρες που θέλουν να αναπτυχθούν τεχνολογικά προσπαθούν να εντάξουν τη μέθοδο STEM στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια και στα παιδαγωγικά της τριτοβάθμιας). Από το 2009 προς αυτή την κατεύθυνση έχει ξεκινήσει προσπάθεια από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο, με έδρα τις Βρυξέλλες, ώστε κάποια σχολεία να αναπτύξουν πιλοτικά νέες δραστηριότητες μάθησης και τεχνολογίες στην τάξη, διερευνώντας τη χρήση νέων παιδαγωγικών εργαλείων για τη διδασκαλία STEM.

Η μέθοδος STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν  τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με εφαρμογή της μεθόδου STEM μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στην διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με τη διεθνή τάση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία), ενώ έχει αναφερθεί ότι μειώνει το χάσμα γνώσεων ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικά κράτη.

Ο σκοπός της δράσης είναι η εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με τη συναρπαστική εκμάθηση της φυσικής, της τεχνολογίας, των μαθηματικών και της μηχανικής (STEM) πρακτικά, δίχως θεωρίες και περιττή ορολογία, και μέσω μεθόδων ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων εφευρετικότητας, αλγοριθμικών & προγραμματιστικών προτύπων και επίδειξης ομαδικού πνεύματος.

Η ρομποτική στην εκπαίδευση είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας και ένας πολύ καλός τρόπος για την προώθηση της κριτικής σκέψης και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.

Η ενσωμάτωση του προγραμματισμού, του μαστορέματος, της ρομποτικής και της μικροηλεκτρονικής στο σχολικό πρόγραμμα ως εργαλείων διδασκαλίας και μάθησης είναι το κλειδί για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα.

Η χρήση του μαστορέματος και της ρομποτικής στα σχολεία προσφέρει πολλά οφέλη στους μαθητές, καθώς βοηθάει στην ανάπτυξη κρίσιμων δεξιοτήτων, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η ομαδική εργασία και η συνεργασία. Επίσης, τονώνει τη δημιουργικότητα και την αυτοπεποίθηση των μαθητών και μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν την επιμονή και την αποφασιστικότητά τους απέναντι σε προκλήσεις. Η ρομποτική είναι επίσης ένα πεδίο το οποίο προάγει τον μη αποκλεισμό, καθώς είναι εύκολα προσβάσιμη για ευρύ φάσμα μαθητών με διάφορα ταλέντα και δεξιότητες (τόσο αγόρια όσο και κορίτσια) και έχει θετική επίδραση στους μαθητές στο φάσμα του αυτισμού.

 

 

Pin It

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.